ילדים עם ביטחון עצמי ודימוי עצמי גבוה מתמודדים טוב יותר עם חרם חברתי*

*לפי מחקר שנערך בשנת 2020 שבו נבדקו 542 תלמידי תיכונים וחטיבות

בשביל הביטחון

חרם בבית ספר - בשביל הביטחון - ליאת רוקח זמרוני

הפחד הכי גדול שלנו, ההורים, הוא שיעשו על הילד שלנו חרם בבית הספר.

אנחנו קוראים עיתונים עם חדשות מזעזעות, על קורבנות לבריונות,
רואים איך משבר הקורונה שבר לרסיסים את הכישורים החברתיים של הילדים שלנו,
ומפחדים… בצדק.
1 מתוך 6 ילדים בין הכיתות ד' עד ו' עובר חרם בבית ספר.
כמעט מחצית ממקרי החרם נמשכים חודש או יותר.

אנחנו גם מפחדים מהאפשרות שהם יהיו שותפים –
שהם ייקחו חלק בחרם, או יעמדו בצד וישתקו
שהם לא יתנהגו לפי הערכים שחשובים לנו.

וחרם הוא רק נקודת הקיצון – קצה הקרחון

אנחנו נפגעים כשפוגעים בילדים שלנו. זה טבעי.

הלב שלנו התכווץ…

כשהיא עמדה בצד כשכולם שיחקו,
כשהוא נבחר אחרון לקבוצת הכדורסל,
כשהמורה אמרה לה משהו מקטין ומעליב,
כשהוא התבלבל כשניסה לענות על שאלה בכיתה וכולם צחקו
כשהוא נתן ל"מנהיג" את דמי הכיס שלו כדי שהם יהיו חברים

היינו רוצים שהילדים שלנו ירגישו טוב עם עצמם
שיחושו בנוח לבטא את עצמם
שידעו שהם יכולים להצליח בכל מה שירצו,
שהם יהיו אלה שינהיגו,
שלא ייפגעו ושלא יפגעו באחרים.

הפחד הכי גדול שלנו, ההורים, הוא שיעשו על הילד שלנו חרם בבית הספר.

החדשות הטובות הן שלנו ההורים יש כוח להשפיע
יש לנו כוח להפחית למינימום את ההשפעה של נידוי, בריונות וקשיים חברתיים על הילדים שלנו

אנחנו יכולים לשנות דברים קטנים בהתנהלות שלנו
ולהשפיע בגדול על הדימוי העצמי של הילדים שלנו.
אנחנו יכולים בהם קול פנימי חיובי
שיישאר להם בראש למשך כל חייהם
ויעזור להם לקום כשהם נופלים.

אנחנו יכולים לספק  להם סביבה שמצמיחה ביטחון
לדבר איתם בשפה מעצימה
ולתת להם תנאים אופטימליים להתפתחות.

כי יש לנו, ההורים, השפעה עצומה ותפקיד משמעותי
בפיתוח הביטחון העצמי של הילדים שלנו.

איך עושים את זה?

בעצם, אנחנו יודעים איך.

בלב שלנו אנחנו מרגישים בדיוק
מתי אנחנו "מרימים להם"
ומתי אנחנו דווקא "מורידים".
אבל במסגרת השגרה השוחקת
והיומיום העמוס
לא תמיד אנחנו מצליחים לעשות
את מה שאנחנו יודעים.

ולכן…

חלק גדול מהילדים גדל להיות "הרוב השקוף"
אלה שהולכים בין הטיפות
שלא מעזים לנסוק,
שלא בטוחים שיצליחו
ובסוף היום, יש להם בראש קול ביקורתי
שאומר להם איפה הם טעו.

יש הרבה ילדים,
שמילה רעה מאחד החברים,
יכולה לצלק לזמן ארוך
ולגרום להם להאמין שהם "לא שווים"

 

 

זה יכול להיות אחרת!

אנחנו יכולים לגדל ילדים עם בטחון עצמי גבוה
ולטפח את הדימוי העצמי שלהם
בלי לעשות שינוי דרמטי בשגרת היומיום

 

אז מה עושים?

אנחנו יכולים לגדל ילדים עם בטחון עצמי גבוה
ולטפח את הדימוי העצמי שלהם
בלי לעשות שינוי דרמטי בשגרת היומיום
כי מגיע לילדים שלנו להרגיש טוב עם עצמם, להיות מאושרים במי שהם
ולקבל כלים להתמודד עם כל האתגרים שהחיים מזמנים להם.

ומגיע לנו להיות שמחים בילדים שלנו, כפי שהם
ולדעת שעשינו הכול – בשביל הביטחון

 

הקורס "בשביל הביטחון" ילמד אתכם איך
ליצור בקלות תנאים לפיתוח הביטחון והדימוי העצמי של הילדים שלכם.

באמצעות מודל ייחודי של "בשביל ההורות"
שממפה את התשתית לביטחון עצמי,
תלמדו לחזק אצל הילדים שלכם  את מרכיבי הביטחון
ולגרום להם לחוש שייכים, משמעותיים ובעלי ערך.

במהלך הקורס תלמדו לדבר את השפה שתגביר את האושר של הילדים שלכם
ולהעשיר את חייהם בחוויות, שיהפכו אותם למבוגרים מצליחים, בטוחים בעצמם ומאושרים.
ויאפשרו להם עוד היום, התמודדות טובה יותר עם קשיים חברתיים.

כי ילד שמעצימים אותו
יוצא לעולם עם קול פנימי מיטיב
שעוזר לו להתמודד עם אתגרים ולהצליח
בלי קשר לנסיבות חיצוניות

רוצים לגדל ילדים עם ביטחון, ולהכין אותם לחיים?

מלאו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

בקורס המקוון "בשביל ההגשמה" מבית "בשביל ההורות"
יש לך הזדמנות ללמוד ולתרגל כלים פרקטיים מתחום הפסיכולוגיה החיובית,
שיאפשרו לך ולילדייך להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם:
לאתר את הכישורים הייחודיים, את הרצונות הכמוסים,
את מה שמניע אתכם לעשייה אמיתית.
להתמקד בטוב ולראות אותו גדל בכל יום.
ללמד את הילדים שלך להכיר את עצמם,
להתמודד עם תסכולים, לפרוח מתוך הגבולות
ולהגיע להישגים.

וכל הטוב הזה "ארוז" בשישה שיעורים מחולקים לטעימות
עם נקודות למחשבה ו"שיעורי בית"
שיעזרו לך להיות ההורה שתמיד חלמת להיות.

מה נלמד בקורס?

01

בשיעור ה-

נלמד מהו מימוש פוטנציאל. נדבר על עקרונות הפסיכולוגיה החיובית ועל חשיבה חיובית ככלי למימוש הפוטנציאל, ולסיום נכתוב חזון הורי.

02

בשיעור ה-

נלמד על תיאוריית האינטליגנציות המרובות של גרדנר, ועל מודל החוזקות של זליגמן ופיטרסון ולאחר מכן, נתרגל זיהוי ופיתוח של אינטליגנציות וחוזקות אצל הילדים.

03

בשיעור ה-

נתאמן על מיומנות ההקשבה. נלמד איך מפתחים הקשבה נכונה, נכיר את מודל האוזניות ונתמודד עם האתגרים שמציבה ההקשבה האפקטיבית.

04

בשיעור ה-

נתמקד בחיובי – כי מה שמתמקדים בו גדל. נכיר את חוק המראות, נתרגל סיטואציות ונלמד איך רואים את הטוב גם כשקשה.

05

בשיעור ה-

נדבר על האתגרים שבדרך – על הצבת גבולות, תסכול, כישלונות ופחדים, ועל מה שעושים כשמרגישים ש"זה לא עובד".

06

בשיעור ה-

נסכם. נלמד איך לבנות שינוי, מהיכן לגייס את המוטיבציה, איך לשמר הצלחות ולמה כל כך חשוב להוקיר את עצמנו.

האם זה מתאים לך?

יש לך רצון ללמוד, להתפתח ולהפוך את ההורות שלך למעשה אומנות? כן/לא

יש לך אמונה בפוטנציאל של הילדים שלך ורצון לאפשר להם להוציא אותו לפועל? כן/לא

לדעתך, הילדים שלך לא מממשים את מלוא הפוטנציאל שלהם והיית רוצה שהמצב ישתנה? כן/לא

בשביל ההגשמה - זה אפשרי

מימוש הפוטנציאל של הילדים שלך כרוך בזיהוי החוזקות שלהם, בהתמקדות בהן ובהקשבה לאמת הפנימית שלהם.
בסוף, לא באמת צריך "להתאמץ" כדי להניע את הילדים לפעולה.

ברגע שמוצאים את ה"כפתור" הנכון לכל ילד הוא מתאמץ בשמחה ובאהבה.

זה חיובי

הקורס בנוי לפי גישת "בשביל ההורות" המבוססת על כלים מהפסיכולוגיה החיובית – כלים פרקטיים אימוניים המתאימים למאה ה-21, לילדים "דיגיטליים" ולהורים עסוקים – כל מה שצריך זה פשוט להקשיב. גם לעצמך.

זה אישי

כמו שלא בוחנים דג לפי היכולת שלו לטפס על עץ, לכל אחד מהילדים שלך יש את נקודות המצוינות שלו. יישום הכלים מהקורס לא יכניס את הילדים שלך ל"שטאנץ" אלא יאפשר לך לגלות את הדרך הייחודית שלכם לצמוח יחד.

זה מעצים

אם אנחנו לא נראה את הילדים שלנו, מי יראה אותם? לפעמים זה נדמה שמרוב התעסקות יומיומית בגידול הילדים, אנחנו לא רואים לא אותם ולא את עצמנו. הקורס יאשר לך לעצור לרגע, לחשב מסלול מחדש, ולהתפתח עבורך ועבורם.

מתוך ראיון עם ליאת רוקח זמרוני במגזין פורבס במסגרת הפרויקט המיוחד "הצלחה ישראלית" –
12 אנשי עסקים מצליחים מספרים על סוד ההצלחה, אילו אתגרים נאלצו לצלוח בדרך והשאיפות הגדולות לעתיד:

אחת מהנשים המשפיעות לשנת 2022 במגזין פורבס

הורים מגיבים על תוכן הקורס

מבין לקוחותינו

נעים מאוד!

שמי ליאת רוקח זמרוני
כבר כשהייתי קטנה אמרו עלי שיש לי מלא פוטנציאל… אבל אני לא מממשת אותו.
האמת היא שלא הבנתי מה בדיוק רוצים ממני – מה זה לממש.
עניינו אותי שפע של דברים, ובמיוחד אנשים הייתה לי סקרנות פנימית, הייתי דעתנית,
עשיתי הרבה רעש, וכולם חשבו שאלה דברים שמסיחים את דעתי מהמימוש העצמי.
בגלל שלא ראו אותי כמו שאני – התנגדתי, נלחמתי, לא למדתי.

וזו בדיוק הסיבה שהתחלתי לחקור את נושא הפוטנציאל לעומק,
מסע החקר שלי הוא מסע של שנים ועדיין נמשך.
במהלכו גיליתי שכל מה שהגדירו בילדותי ונעוריי כ"הפרעה"
היה בעצם הפוטנציאל שלי – הדרך שלי להביא את עצמי לעולם.

כך פיתחתי את גישת "בשביל ההורות" והקמתי את "בשביל ההורות" –
בית להדרכת הורים ולהכשרה מקצועית בתחום המשפחה.

ליאת רוקח זמרוני

אני בעלת תואר שני בייעוץ משפחתי, דוקטורנטית בתחום הפסיכולוגיה החברתית
ומאחורי שנים רבות של ייעוץ משפחתי, הנחיית הורים ואימון ילדים ובני נוער.
אני מרצה בארץ ובעולם, לקהילות, מוסדות חינוך וארגונים.
הקורסים של שיטת "בשביל ההורות הם עם הכרה אקדמית של מכללת "ספיר".

כתבתי את הספר "אומנות ההורות"  – שהגיע ל"בסט סלר" באמזון, תורגם לאנגלית ולווייטנאמית ונמכר גם בסין. בזכותו יצאתי למסע הרצאות בארה"ב, קנדה ומזרח אסיה.

ובקיצור – מימשתי את הפוטנציאל שלי

אני מאמינה שהמאה ה-21 דורשת מאיתנו הורות שונה מזו של הורינו –
הורות קשובה ומבררת, שמתמקדת במימוש הפוטנציאל ובראיית הטוב.
אני יודעת שלהורים ולאנשי החינוך יש תפקיד קריטי ומכריע באושר העכשווי והעתידי של ילדים ובהצלחה שלהם כמבוגרים מועילים, תורמים מממשים ושמחים.

מעניין אותך? רוצה להתחיל להגשים?
זה הזמן למלא את הטופס ונחזור אלייך בהקדם.

X