הגישה הנפוצה של הורים טריים לתינוק חדש שהגיח לעולם היא  שהם הולכים להיות עייפים לזמן מה. תינוקות וילדים לא ישנים הרבה. זו דרכו של עולם , ברוכים הבאים לשגרה החדשה שלכם.

אבל למעשה זה לא חייב להיות בדרך הזו. יחד נבין כיצד ניתן לשפר את שנת הילדים שלכם, ובכך גם לשפר את השינה שלכם. אם אתם מוצאים את עצמכם בסיטואציות שינה מאתגרות מוטב לשקול היעזרות ביועצת שינה. כשילדים מגיחים לעולם מגיעות איתם עלויות רבות הכרוכות בגידולם לכן מובן כי תשקלו פעמיים האם יועצת שינה היא הדבר הנחוץ בעבורכם או שאולי תוכלו לפתור את הבעיה לבד. לחלקכם זה אולי ככה ולחלקכם היעזרות ביועצת שינה תהיה הדבר הטוב ביותר שעשיתם בשנים הראשונות של הילד.

מהי יועצת שינה ?

ייעוץ שינה אמנם קורה לרוב בשלב הינקות אך לדבר יש השפעה ארוכת טווח . המשמעות של יועצת שינה לילדים הינה גדולה מאוד. במהלך הגדילה מתקבעים הרגלי שינה אשר משמעותיים לתפקוד שלנו להמשך החיים. 

הרגלי שינה טובים משפיעים על כל חיי המשפחה . יועצת השינה עוברת קורס הדרכת הורים לצד קורס ייעוץ שינה בו מלמדים שיטות שונות. הדרכת הורים היא חלק מרכזי בזיהוי ופתרון הבעיה . כל הורה מתפקד שונה בתוך הסיטואציות המאתגרות ולכן היועצת צריכה לזהות מהי הטכניקה המתאימה לאותו הורה. אומרים שאין מחיר לשינה טובה, חשוב לבחור יועצת בעלת ניסיון וידע נרחב. בידי יועצת השינה כלים להנחייה וליווי אישי להורים , לשיפור האווירה בבית  ולחיזוק התקשורת המשפחתית והסמכות של ההורים על הילדים. היועצת צריכה לדעת להתייחס לגיל המשתנה של הילד בכל בית לסגנון ההורות ולצרכים של אותה משפחה מסוימת וכך להביא פתרון יעיל.

איך תדעו אם אתם צריכים יועצת שינה?

כמו שצויין מעלה המשמעות של יועצת שינה לילדים הינה גדולה ממה שאנו משערים. אך לצד זאת לכל הורה יש סף הכלה אחר. מקובל כי תינוקות לא ישנים בחודשים הראשונים. אך אם התינוק שלך בן שישה חודשים והוא מתעורר כל שעתיים שלוש ומאבק השינה משפיע על יכולתך לתפקד הרי כי יש צורך ביועצת שינה. 

אם אתם עייפים מוצפים ומתוסכלים ממצב השינה שלכם ושל ילדכם  חשבו כיצד שינה טובה תשפיע לטובה עליכם ועל כל המשפחה. חוסר שגרה ומצב כאוטי בשל השינה הינם דברים ברי שינוי באמצעות ייעוץ.

מהו הגיל האידיאלי לעבודה עם יועצת שינה?

עד גיל שישה חודשים סביר להניח שיהיה בידכם את המידע האם השינה סבירה או לא. אם כי ניתן לעבוד עם יועצת שינה כבר לפני.  ככל שתתחילו מוקדם יותר כך יהיה קל יותר לשנות את הרגלי השינה של התינוק.

לעיתים הורים יתייעצו עם יועצת שינה עוד לפני לידת הילד השני על מנת להגיע מוכנים לתהליך.

שימו לב כי אם אתם עובדים עם יועצת שמשתמשת בשיטת " לבכות הכל החוצה" זו שיטה שאין להשתמש בה עד גיל 12 שבועות . אם אתם נאבקים בשינה בחודש הראשון זה לא מוקדם או מאוחר מידי להתחיל לטפל בעדינות בהרגלי השינה. מרגע שתינוק מתחיל להעלות משקל בגיל שבועיים ניתן להתחיל לעזור לו בהרגלי השינה. כמובן שגם כאן המשמעות של יועצת השינה לילדים היא עצומה וצריך כהורים לשים לב שהיועצת זוכרת את גיל התינוק.

איך תמצאו את יועצת השינה המתאימה?

כאשר מחליטים לקחת יעוץ יש לקחת בחשבון אלמנטים רבים. ישנם תכניות אונליין רבות עם יעוץ טלפוני ואחרותמעשיות יותר המתואמות לכם ולתינוקכם באופן אישי. כשאתם סוקרים את אופציות המחירית בשוק תוודאו שאתם יודעים לכמה זמן התוכנית מלווה אתכם והאם יש מעקב ותקשורת שאינה מוגבלת בזמן או פעמים.  עבור חלק מההורים זה פרט חשוב ולחלק זה יהיה פתרון קל יותר. יש יועצות שעושות שיחות טלפון של 15 דקות או שיחות ארוכות של שעה זו יכולה להיות נקודת פתיחה טובה עבורכם אם יש לכם רשימת שאלות ברורה בלי צורך בהתאמה אישית.

מה שבטוח עליכם לשאול שאלות רבות על מנת להבין באיזו שיטה היועצת עובדת. האם זו הורות מקרבת או בכי לאורך זמן זה חשוב בכדי שתדעו להבין מה מתאים לסגנון ההורות שלכם.

אז מה המשמעות של יועצת שינה בשורה התחתונה

לבסוף לבחירה יש משמעות ארוכת טווח עליכם ועל הילדים שלכם לכן בחנו לעומק את כל האלמנטים הקיימים. השנים הראשונות של ילדכם יכולים לעבור בטוב עם שינה מספקת המאפשרת גדילה ומנוחה והתפתחות תקינה. אין צורך שתרגישו קושי בלתי פוסק לצד המורכבות שיש בהורות גם ככה . תעזרו בייעוץ טוב ואתם תהנו משעות שינה איכותיות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *