להיות הורה זו הרגשה עוצמתית מאוד שאין שנייה לה. זו מהות ההבנה מהי אהבה ללא תנאים לצד מורכבות וקשיים שמגיעים יחד עם גידול ילדים, אין דבר שיכול להכין אותך להיות הורה מראש עד שאתה לא נמצא שם וחווה את החוויה במלוא עוצמתה יום יום שעה שעה. הדבר שתמיד אפשר לעשות הוא להכיר כלים שיוכלו לסייע לכם כאשר אתם ניצבים בפני הדילומות הגדולות ועד לדילמות היומיומיות כיצד לחנך ולגדל את ילדכם. עזרה מבחוץ כאשר יש אוזניים שמוכנות להקשיב ולב פתוח לתהליכים היא מתנה גדולה שתוכלו להעניק לעצמכם בין אם זו עזרה אנושית ובין אם זו קריאה והזדהות ברחבי האינטרנט עם הורים אחרים. במסגרת תהליכים אלו קיימים שלושה קורסים שכל הורה צריך להכיר.

קורס הדרכת הורים 

קורסי הדרכת הורות נבנו סביב האופן בו תוכלו להתמודד עם התפתחות ילדכם, סוגים שונים של סגנונות הורות ומשמעת, כיצד להשתמש בתקשורת יעילה עם ילדכם וכיצד להתמודד עם תחושות המשתנות כל הזמן גם בכם ובילדכם. שיעורים אלה מספקים את המשאבים הנכונים ועוזרים להתפתח ולשפר את כישוריכם ולחנך אתכם לטכניקות שונות לשימוש בבית בעת תקשורת עם ילדכם. קורסי הדרכת הורים הם דרך נפלאה להגביר את הביטחון העצמי, לרכוש מיומנויות ואסטרטגיות חדשות, ללמוד עוד על התפתחות ילדך ולשפר את מערכת היחסים שלך עם ילדך ובן / בת הזוג. שיעורי הורות יתמקדו בהרבה סגנונות תקשורת שונים עם ילדכם המתאימים לסיטואציות שונות. זה עוזר לשמור על מערכת יחסים בריאה, חיובית ומאושרת בין הורים לילדים וזה גם עוזר לשמור על קו התקשורת פתוח בינך לבין הילד. בימינו בקורסי הורות בין היתר משלבים מחקר, פילוסופיה וידע ניסיון קיים בכדי להביא גישה הוליסטית יותר להורות וזה הוכיח כמביא לתוצאות משמעותיות. בנוסף הקורסים מאפשרים לכם  לקיים אינטראקציה עם הורים בדיוק כמוכם או אפילו הורים מנוסים שיעזרו לכם להתמודד עם כל הנושא. זה יבנה את הביטחון שלכם ויעזור לכם להתייחס למצבים רבים ולמצוא להם פתרונות.

קורס ייעוץ שינה 

להיות אמא זה דבר  מאתגר ומסעיר. יש הרבה שאלות, שגם כשכבר שואלים אחרים או את הרופא, העצות לא תמיד עוזרות. יש להם נקודת מבט מוגבלת על התינוק שלך ועל האינטראקציות שיש לך איתה. ספרים ובלוגים יכולים לעזור לפעמים, אך לא כל בלוג או ספר יכירו את הצרכים הספציפיים של התינוק שלך. לכן ישנם יתרונות ברורים לקורס ייעוץ שינה מקצועי . בקורס יש איש מקצוע שמבין שלתינוק שלך יש צרכים ייחודיים. כל משפחה, משק בית וכל תינוק הם שונים. יתכן ששמת לב לכך אם יש לך יותר מתינוק אחד: לפעמים מה שעבד עבור תינוק אחד לא עובד עבור הבא. קורס ייעוץ שינה יסייע לך לקבל תמונה מלאה ויעזור בהתאמה אישית של אימוני שינה על סמך מה שמתאים לך כהורה, למשפחתך והכי חשוב לתינוק או לילד.

קורס הדרכת משפחות 

בקורס זה ישנו לימוד האינטראקציה המשפחתית והתנהגותית שנועדה לעזור להורים לילדים צעירים עם התנהגות מורכבת. ישנם מודלים רבים לאינטרקציות בין בני משפחה ויש צורך שכל בני המשפחה יהיו שותפים בחלקים מסוימים בקורס. למעשה  בקורס זה בשונה מקורס הדרכת הורים ישנה אקטיביות מצד כל בני המשפחה מתוך הבנה שכולם שותפים למסע המשפחתי  ואילו לא רק ההורים נמצאים בהדרכה. הגישות השונות שנלמדות בקורס הדרכת משפחות מסייעות לתקשורת בין הורים וילדים ויוצרות חיבור מיוחד.

איך למצוא את הקורס הנכון בשבילכם?

ישנם הרבה קורסים שקורים גם פיזית וגם אונליין . הבחירה יכולה להיות קשה בהתחשב בכך שהאפשרויות רבות. עם זאת, מציאת קורס טוב או כיתה טובה היא הכרחית מכיוון שהיא יכולה לעזור בשיפור היחסים לטווח הארוך של ילדכם ושלכם.  חלק מהדברים שצריך לשים לב אליהם: בקשו לראות שיעור לדוגמא כדי שתוכלו לראות אם מדובר בשיעורים אינטראקטיביים שהמשתתפים מציפים בעיות מהבתים שלכם או שזו רק הרצאה פרונטלית שעשויה לשעמם. בחרו בקרוס שיש בו מעורבות מכיוון שעקומת הלמידה מהירה יותר. הקפידו לבקש את אישורי המדריך או המאמן לפני ההרשמה. האם הם מוסמכים מספיק או שיש להם מספיק ניסיון? אלה שאלות שצריך לשאול.

בעיות ההורות העומדות בפניך עשויות שלא להיות מכוסות בהכרח בשיעורים שאתה בוחר בהם. בדקו היטב את תכנית הלימודים והמשיכו רק אם אתם מרגישים שאתם וילדכם יכולים להרוויח משמעותית מהשיעור.

 

בחירת הקורס הנכון היא עניין אישי מאוד  ויש המון קורסים טובים. בדקו מה הכי מתאים לכם והגיעו פתוחים לתהליך של שינוי ולמידה . כך גם אתם וגם ילדכם תצאו שמחים מהתהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *