תמיד חלמת להיות מדריכת הורים? זו התוכנית שאת צריכה

הדרכת הורים היא כבר מזמן מקצוע מבוקש ומכניס. אחד הקורסים המעשיים והמובילים בישראל שמכשיר אנשי מקצוע בתחום פותח על ידי ליאת רוקח זמרוני, מייסדת בית הספר להכשרה מקצועית בתחום המשפחה "בשביל ההורות". הקורס נמשך על פני 7 חודשים, נלמד באופן היברידי ומאפשר הסמכה כמדריכי הורים מקצועיים בשיטה שהוכיחה את עצמה בשטח. הוא מוכר ע"י משרד החינוך לשנת שבתון ובעל חסות אקדמית של מכללת ספיר.

ליאת רוקח זמרוני גדלה בבית נורמטיבי למדי, אך הרגישה שהוריה מעולם לא הבינו אותה עד הסוף ולא נתנו מענה רגשי לכל הצרכים שעלו אצלה כילדה. הסיפור הזה מוכר לנשים רבות שנולדו בישראל בשנות ה-70, ה-80 וה-90. בניגוד לשנים אלו, האמהות של היום מוצפות ברגשות אשמה על ההורות שלהן ומחפשות כל הזמן דרך להבין את ילדיהן יותר ולמצוא את התגובה הטובה ביותר לכל מעשה שהם עושים, מבלי לשפוט אותם ועם כמה שיותר פתיחות והכלה רגשית.

אצל ליאת הנושא בער מגיל צעיר מאוד והיא החליטה להפוך את הפער בין ההורות שחוותה לבין האמא שהיא רוצה להיות למקצוע. היא הקימה את "בשביל ההורות" – מרכז הכשרה להורים ואנשי מקצוע מתחום ההורות והמשפחה והכשירה אלפי מדריכות הורים שמפיצות את השיטה שלה בכל הארץ.

"המודעות היום לנושא של הורות שתטיב עם הילד גבוהה מאוד", היא מסבירה. "יש הורים רבים שפונים לייעוץ מקצועי פרטי או בקורסים כדי לקבל כלים להתמודדות עם מצבים יומיומיים כאלו ואחרים בחיי המשפחה שלהם וטוב שכך. מרביתנו גדלנו בבתים עם פחות תשומת לב ומקום לחיי הרגש של הילד ולשמחתי היום זה תופס מקום גדול ומשנה את האופן שבו ילדים תופסים את עצמם וכמובן תורם לחיי משפחה שלווים עם תחושת ביטחון גדולה יותר".

משפחה

להתחיל במקצוע חדש ומבוקש

הקורס של רוקח זמרוני להדרכת הורים מיועד לכל הורה שרוצה ללמוד לעומק את הנושא, לאנשי צוות חינוכי, גננות, מורות, יועצות שינה ועוד. הקורס מכשיר את הבוגרות כמדריכות הורים מקצועיות ומאפשר להן להתחיל במקצוע חדש ומבוקש. "הקורס מיועד לכל מי שיש לה חלום להפוך למדריכת הורים מקצועית בדרך הכי עוטפת ופרקטית שיש", מסבירה ליאת. "כל מחזור שנפתח הופך למשפחה אחת גדולה של נשים שיש להן הרבה מהמשותף ורוצות להפוך את התשוקה שלהן והיכולות שלהן למקצוע רווחי ומספק".

הקורס אורך כ-7 חודשים ומאפשר למידה היברידית המשלבת בין מפגשים בזום אחת לשבוע לבין הרצאות שבהן ניתן לצפות באופן עצמאי מתי שרוצים. בנוסף, לכל קורס קבוצת וואצאפ פעילה המאפשרת שיח מפרה אודות נושאי הלימוד והיכרות עם שאר הסטודנטיות. מפגשי הזום הם זמן לשאלות ודיונים בנושאי הקורס ומאפשרות למידה עמוקה של החומר שהועבר בהרצאות.

"הקורס פותח בהשקעה אדירה ולאחר 15 שנים של ניסיון עם אלפי הורים וצוותי חינוך", מסבירה ליאת. "אנחנו עובדים בשיטת הפסיכולוגיה החיובית של מאסלו וסליגמן ובכלים מעולמות ה-NLP והגישור. התוצאה היא קורס ייחודי שמשלב בין גישות שונות והכי חשוב מביא את השיטות שאני פיתחתי במרוצת השנים".

"כלים מעשיים שהוכיחו את עצמם בשטח"

ליאת, בעלת BA בחינוך ו-MA בייעוץ משפחתי, היא מרצה מבוקשת בארץ ובעולם, השתתפה כפאנליסטית בתוכניות טלוויזיה, הנחתה תוכנית שבועית ברדיו ואף פרסמה ספר בתחום שנקרא אומנות ההורות ותופס תאוצה בקרב אנשי מקצוע מהתחום והורים לילדים אשר רוצים לקבל כלים מעשיים להתמודדות עם מצבים משפחתיים יומיומיים. "הניסיון העשיר שלי בתחום הביא אותי לפתח מודלים מאוד פרקטיים ליישום", היא מסבירה. "אני מאמינה שזהו היתרון הגדול של הקורס שלי – קבלת כלים מעשיים שהוכיחו את עצמם בשטח במשך שנים של עבודה".

הקורס מעניק לבוגריו תעודה מוסמכת של מדריכי הורים בחסות מכללת ספיר, והוא מוכר לשנת שבתון של משרד החינוך עבור מורות וגננות שרוצות לנצל את השנה ללמידה מעשירה שתתרום להן בעבודתן השוטפת. "אנחנו מכשירים את הבוגרים להפוך לאנשי מקצוע מעולים בתוך זמן לא ארוך ואת היכולת להפוך לעצמאיים בתחום כתוספת לעבודה או כעבודה הראשית שלהם. חלק מהקורס כולל סטאז' הנערך על 2 משפחות, שבמהלכו מקבלים הדרכה וליווי צמוד כדי להתמקצע ולחוות את ההדרכה בשטח. בנוסף, אנחנו מציעים קורס לשיווק עבור מי שמרגיש שחסרים לו הכלים כדי להתחיל לאסוף לקוחות פוטנציאליים לעבודה".

"הקורס שלנו מבוסס על שנים של ניסיון עשיר וחוויות אישיות שצברתי בעבודה עם אלפי משפחות. השילוב בין הדיסיפלינות השונות לבין השיטה שלי והפרקטיות של הקורס יוצר חוויית למידה מושלמת ושלמה הופכת את הסטודנטים לאנשי מקצוע מעולים ובטוחים שיודעים להעביר הלאה את הפרקטיקות הטובות ביותר להצלחה משפחתית והורית", היא מסכמת.