"איך ההורים שלנו הסתדרו כל כך טוב בלי הדרכת-הורים?"
זוהי שאלה שאני שומעת מהרבה הורים, ולפי הגישה הזו, שעדיין רווחת,
הדרכת הורים נתפסת כשירות המיועד להורים ש"לא מסתדרים"
או כמותרות שמרשים לעצמם הורים עשירים ומודרניים, שחושבים שגם לדבר הטבעי ביותר בעולם נדרשת הדרכה.
אבל זה לא בהכרח נכון.
הדרכת הורים בעידן החדש היא מקצוע בעל חשיבות קריטית.
היא נועדה לכל הורה שרוצה לגדל ילד מאושר שיממש את עצמו בעולם הדינמי של המאה ה-21,
או בקיצור – לרובם המכריע של ההורים.

הורות בעולם משתנה

אמנם הורות היא תפקיד עתיק אבל בעשורים האחרונים התפקיד עבר מהפך.
אנחנו, ההורים גדלנו בדור אחר:
דור של תחנת טלוויזיה אחת ושני סוגי לחם;
דור שבו קידשו את הידע והוא זה שנתן את התוקף לסמכות של ההורה והמורה;
דור שבו חינכו את הילדים ללכת בתלם – במסלול הקבוע של לימודים, צבא, טיול, תואר, חתונה, ילדים, עבודה (רצוי קבועה) ופנסיה, ומי שחרג מהמסלול איבד את זכויותיו והסתכן.

ומה עכשיו?

עכשיו אנחנו חיים בעידן טכנולוגי ותזזיתי, עידן של שפע.
עידן של עשרות סוגי לחם, מאות ערוצים, משחקים מורכבים ומתוחכמים וצורך מתמיד לדעת הכל, לבחור נכון, לקבל החלטות במהירות שיא ולהצליח להיות מעודכנים.
עידן שבו הידע לא נמצא אצל ההורים והמורים, אלא אצל ד"ר גוגל.
כדי להצליח בעידן הזה הילדים שלנו זקוקים לסט מיומנויות שונה לחלוטין מאשר זה שגדלנו עליו:
במקום ללכת בתלם, עליהם להתפתח ולהסתגל לשינויים ללא הרף כדי להמשיך להיות רלוונטיים.
במקום לחלום על קידום וקביעות, הם יחליפו עבודות כמו גרביים, כדי להמשיך ולממש את כישוריהם הייחודיים, ויטפחו מספר קריירות בזו אחר זו ובמקרים מסוימים כמה קריירות במקביל.
במקום לדעת להסתפק במה שיש, עליהם לדעת לבחור, מתוך מודעות עצמית והכרות מעמיקה עם החוזקות, היכולות והייחודיות שלהם.
איך הם יעשו את כל הדברים הנפלאים האלה, כשמי שמגדל ומחנך אותם הם הורים שגדלו והתחנכו בדרך שונה לחלוטין?

ללמוד להיות הורה במאה ה-21

כדי לממש את עצמו במאה ה-21 על הילד לפתח ביטחון ומודעות עצמית, תחושת ערך ומסוגלות, עצמאות ויכולת לקבל החלטות. הוא זקוק להורה שיכוון לתוכו את הפנס, יאיר את כישוריו ויאפשר לו להקשיב לעצמו ולפתח את הייחודיות שלו.
הורים שגדלו בדור אחר ומגדלים ילדים בדור הנוכחי, לא בהכרח חונכו להגשמה עצמית
והם מתקשים לבצע את ההתאמה.
מי ילמד אותם?

מיליוני הורים בארץ ובעולם משוועים ליד מכוונת. למישהו שיחזק אותם, שילמד אותם להקשיב באמת במקום לדעת, לברר במקום לשער, כך שהילד שלהם יחווה הקשבה פעילה של ההורים אליו ושלו לעצמו, ויפתח מתוך כך תחושת מסוגלות גבוהה, שתוביל אותו לאושר ולשגשוג.
כאן בדיוק מקומה של הדרכת ההורים, כגורם משפיע המעצב את ההורות בעידן החדש:
הדרכת הורים שלוקחת את ההורים יד ביד למסע של גילוי עצמי, שמכוונת אליהם עצמם, את פנס המודעות, ועוזרת להם להכיר את הכוחות הייחודיים ואת החוזקות ההוריות שלהם.
הדרכת הורים שעוזרת להם להביט פנימה, לתהות, לברר ולגבש את החזון ההורי שלהם, ולהפוך להיות ההורים שהם חלמו להיות, כי אף פעם לא מאוחר מדי להגשמה ולמימוש.
אומרים שבעוד 20  שנה ייעלמו מהעולם כ-60% מהמקצועות הקיימים כיום.
הדרכת הורים לא תיעלם. להפך – היא תתפתח, תתעדכן, תשנה צורה ותגיע, באופן מותאם אישית לכל בית.

מי מתאים לעסוק במקצוע של המחר?

כאן, בינינו מסתובבים אנשים מיוחדים, שיודעים להקשיב באמת, לרבדים הגלויים והסמויים.
אנשים שיודעים לרדת לעומק הדברים שהם שומעים ולתת לאחרים כלים מעשיים שמתאימים להם בדיוק. האנשים האלה עוסקים בדרך כלל במקצועות הטיפול, החינוך והייעוץ,
אבל לפעמים הם מוצאים את עצמם עוסקים במשהו שונה לחלוטין ורק בשעות הפנאי הם מקשיבים לעומק ומשפיעים על רווחתם של המעגלים האישיים והחברתיים סביבם.

לאנשים כאלה מתאים להרחיב את מעגל ההשפעה ואת מנעד המיומנויות הטבעיות שלהם,
מתוך תחושת ייעוד ושאיפה למימוש עצמי, וללמוד מקצוע שיהפוך למבוקש יותר ויותר.

איפה לומדים הדרכת הורים?

כדי ללמוד הדרכת הורים אפקטיבית עדכנית ומשפיעה, שמטרתה ללוות את ההורים במסע ההורות ולתת להם כלים מעשיים, פשוטים אך מעמיקים, לגידול ילדים מאושרים ומצליחים, כדאי לבחור בשיטה מתאימה ומוכחת. כזו בדיוק היא שיטת "בשביל ההורות".
שיטת "בשביל ההורות" הנלמדת במרכז ההדרכה של ליאת רוקח זמרוני, היא מודל מוכר, שרבבות הורים כבר זכו להכניס לביתם, באמצעות הדרכת הורים ישירה, האזנה להרצאות בארץ ובעולם, הקשבה לפינת ייעוץ ברדיו ובטלוויזיה או קריאה בספר המצליח "אומנות ההורות" – ספר פרקטי, שתורגם לאנגלית והושק אפילו בווייטנאם, המלמד כל הורה ואיש חינוך בדרך בת-יישום, איך לחבר ילדים לחזקות שלהם ולהכין אותם למאה ה-21.
ליאת עצמה לא סיימה בגרויות ושמעה כל ילדותה את המשפט המוכר: "חבל שאת לא מממשת את הפוטנציאל שלך", עם זאת, כבר בילדותה בלטו בה מיומנויות ההקשבה, המעורבות וההדרכה.
אחרי חקר מעמיק של נושא הפוטנציאל גדלה ליאת להיות אמא מאושרת לשלושה בנים, שמגשימה את עצמה ואת האימהות שלה, סיימה תואר שני, והקימה תכנית להכשרת אנשי מקצוע בתחום המשפחה, המוכרת לגמול השתלמות לגננות ומורות בשבתון ומיועדת לכל מי שרוצה לצאת למסע של התפתחות אישית ולרכוש מקצוע מבוקש.

שיטת "בשביל ההורות" היא תוצר של ניסיון שנצבר מתוך אין ספור שעות הנחיית הורים וילדים, שנות לימוד וחקר ארוכות וגם שביל ההורות האישי של ליאת, בו התנסתה, כמו כל אחד מאתנו, באלפי מצבים והתמודדויות.
הגישה מבוססת על כלים מתחום הפסיכולוגיה החיובית וה-NLP, וביסודה עומדים הקשבה, כבוד, הכלה וסמכות. מטרתה של הדרכת ההורים בשיטת "בשביל ההורות" היא לחבר ילדים והורים לעוצמותיהם הפנימיות ולפוטנציאל הטמון בהם ולהוות כלי אליו ייצקו ההורים את התוכן והמסר הייחודי להם.

את קורס הדרכת ההורים של "בשביל ההורות" לומדים במסגרת אינטימית, בה זוכה כל משתתפת להעמיק בידע תיאורטי ולצלול לתרגול מעשי, ובמקביל – לחוות מסע של גילוי עצמי של כישוריה כמנט(ה)ורית – מדריכת הורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *