אף אחד לא הולך להכחיש את זה: הורות היא עבודה קשה. מצופה ממך לדעת כיצד להרגיע תינוק שזה עתה נולד, לנווט בסצנת מגרש המשחקים ולטפל בהתקף זעם של פעוט ברוגע של הדלאי לאמה. גידול ילדים הוא עבודה לכל החיים שדורשת ממך הבנה עמוקה של התפתחות הילד, היכולת להגיב במהירות וביעילות וסבלנות לנהל את הרגשות שלך ושל ילדך. בנינו, האם אתם יכולים לחשוב על כל עבודה אחרת שתעסיק מישהו עם אפס ניסיון, ללא הכשרה ועדיין תצפה ממנו לדעת הכל? פחות..

למזלם של האמהות והאבות של היום, זה לא חייב להיות כך, הודות למגוון הגדול של שיעורי הורות הזמינים.

מה זה כיתת הורים?

תחושה של בידוד, תסכול או חוסר מושג היא שכיחה ברגעי הורות קשים. אבל הרגשות האלה לא אומרים שאתם הורים לא טובים – הם הופכים אתכם לאנושיים! בדיוק באותו אופן, לקחת קורס הדרכת הורים לא אומר שאתם עושים עבודה לא טובה, להפך, זה סימן שאתם מבינים שעליכם לקבל את הכלים הדרושים שאף אחד מאיתנו לא מכיר לפני שהוא הופך להיות הורה.

הורות היא אחת התפקידים הכי מתגמלים ומאתגרים שיש, ויחד עם זאת אינכם צריכים לעבור את התהליך הזה לבד. הורים צריכים להרגיש שיש מקומות שבהם הם יכולים לחפש עזרה ותמיכה בצורה לא שיפוטית וכזאת שתאפשר להם לקבל את "ארגז הכלים" האולטימטיבי שיעזור להם בגידולו והתפתחותו של ילדיהם. חשבו על כל סוג של ייעוץ משפחתי בצורה הבאה – מדובר על דרך שתעזור לכם לרכוש את המיומנויות הדרושות והתהליך אינו הופך אתכם להורים לא טובים. כאמור, ההודאה שאתם צריכים הדרכה ויש לכם רצון לבנות את הכישורים שלכם כהורים היא למעשה סימן שאתם הורים מתחשבים ומעורבים.

מטרת שיעורי הורות היא לעזור להורים להרגיש יותר מחוברים, מעורבים וממוקדים בילדם. שיעורי הורות מספקים חינוך ועצות לגבי גידול ילדים ומציעים הזדמנות להורים לחלוק רעיונות וחששות עם הורים אחרים המתמודדים עם בעיות דומות. אחרי הכול, הורות היא מיומנות נלמדת, וכל משפחה יכולה להרוויח מקצת יותר ידע ותמיכה.

היתרונות של שיעורי הורות

רוב כיתות ההורות בימינו משלבות פילוסופיות מחקר עם ניסיון פרקטי, מה שמוביל לתוצאות משמעותיות. אצלנו במרכז "בשביל ההורות" תוכלו למצוא קורסים ומדריכים מדהימים בעלי ניסיון רב שבהדרכת הורים. בנוסף, תוכלו לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם כגון: קורס מיומנויות הדרכה, הדרכת הורים בקבוצות או הדרכת הורים פרטנית.

חלק מהיתרונות של שיעורי הורות כוללים:

• למידה על סגנונות הורות ופילוסופיות שונות. אתם יכולים להתנסות בכדי להבין מה בדיוק מתאים עבורכם ועבור הילד שלכם.
• תמיכה על ידי הורים אחרים המתמודדים עם בעיות או מצבים דומים יכולים לעזור לכם להרגיש פחות לבד.
• למידה על שלבי ההתפתחות של ילדכם. מה נורמלי ובמה צריך לטפל? תקבלו הערכה של מומחה על מצב המשפחה שלכם.
• פתרון בעיות – תלמדו כיצד להתמודד עם מצבים ולחץ לפני שהם מתעוררים.
• הגדרת ציפיות – כיצד יש להתכונן לאותם אתגרים חדשים המצפים לנו.
• ניהול מתח – חוגים וקורסים יכולים לעזור להורים להתמודד עם לחץ ותסכולים הקשורים להורות בצורה רגועה ומועילה.
• ניהול מערכת יחסים – חוגים יכולים גם ללמד הורים כיצד לעסוק באופן משמעותי עם ילדם בכל גיל ובכל שלב.

ואלה רק היתרונות להורים בלבד. מחקרים עולמיים מצאו שהורים שלקחו שיעורי הורות גירו את השפה וההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיהם וסיפקו פעילויות חינוכיות, שעזרו להוביל לתוצאות קוגניטיביות גבוהות יותר עבור ילדיהם. מחקר אחר מאוניברסיטת צפון קרוליינה סטייט, אוניברסיטת בריגהם יאנג ואוניברסיטת קליפורניה, אירווין מצא שמעורבות הורים מעשית היא גורם משמעותי יותר בביצועים האקדמיים של הילד מאשר התכונות של בית הספר עצמו.

זה לא הכל. הורות מעשית יכולה גם להפחית את הנטייה של ילד לדיכאון בחצי אם המטפל משתמש בסגנון הורות המותאם לאישיות או לצרכים המיוחדים של ילדו, על פי מחקר שנערך מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון. ושיעורי הורות יכולים לעזור להורים לילדים עם צרכים ספציפיים להבין ולשלוט בסגנון ההורות המתאים ביותר לילדם.

אז מה בעצם אתם מרוויחים בלימודים מסוג זה?

הורים שלוקחים שיעורי הורות מרגישים פחות לחוצים, יש להם מודעות טובה יותר כיצד לתמוך בילדיהם בחיי היומיום שלהם ולהיות משקפים יותר בתפקידם ההורי ולהסתבך במצבים מאתגרים יותר באופן נמוך משמעותית.

ההחלטה לקחת שיעור הורים היא החלטה אישית. כשמדובר במיומנויות מעשיות, בין אם זה איך להתמודד עם כאבי צירים או איך לחתל תינוק, הורים רבים מצפים מרגישים בנוח להודות שהם צריכים הדרכה ולוקחים שיעורים בנושאי לידה או טיפול בתינוק. אבל ככל שילדים מתבגרים והבנת הפתרונות הופכת למאתגרת יותר ופחות קונקרטית, ההורים נוטים להירתע משיעורי הורות. אבל חשבו על זה: שלוש השנים הראשונות לחייו של ילד חשובות ביותר בגלל המהירות שבה המוח שלה מתפתח, ולאופן שבו מטפלים בילד במהלך השנים הראשונות הללו יש השפעה גדולה על האופן שבו היא מתפתחת נפשית ורגשית. לכן, הדרכת הורים היא תהליך מדהים והכרחי עבור כל הורה "חדש".

סוגי שיעורי הורות

מחפשים הדרכה קטנה? חדשות טובות: יש חוג הורות במרכז "בשביל ההורות" שיתאים לכל צורך ונותן מענה כמעט לכל בעיה. אנו מרכז הקיים כבר שנים רבות בהדרכתה של ליאת רוקח זמרוני ואנו מאפשרים לכל ההורים להגיע אלינו ולבחור את המסלול המתאים ביותר עבורם בכדי שיוכלו לרכוש את הכלים האידיאליים לטיפול וגידול ילדיהם בצורה האיכותית ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *