בכדי להיות הורים לא צריך לעבור מבחנים, למלא טפסים או להשיג היתר. זה גם לא דומה, למשל, לתחום הנהיגה- את לא צריכה לחדש את הרישיון שלך כל כמה שנים או לעבור קורס רענון בלהיות הורה. את לא צוברת נקודות אם את מבצעת טעויות עם הילדים שלך. להיות הורה זאת זכות שניתנת לך, וזה תפקיד שתמלאי לשארית חייך.

זהו אתגר קשה ביותר ואין דרך אחת לעשות זאת. כולנו רוצים להיות ההורים הכי טובים שאנחנו יכולים לילדים שלנו, ולצערנו לא תמיד אנחנו יודעים איך. אופציה פופולרית ויעילה ביותר בשנים האחרונות היא פנייה להדרכת הורים, אותה מעבירים אנשי מקצוע. נשמע לך כמו תחום שעלול לעניין אותך? אולי כדאי לך ללמוד איך להדריך הורים! אז מה עושים בפגישות הדרכת הורים, מי מעביר פגישות אלה וכיצד את יכולה ללמוד להדריך הורים בעצמך? נסקור כל זאת ועוד במאמר זה.

מהי הדרכת הורים?

זוגות צעירים רבים חוששים מרגע המהפך הגדול בחייהם, ולכן הם מחפשים הדרכה שתסייע להם במעבר אל האמהות או האבהות לפני לידה שמתקרבת. גם משפחות בוגרות יותר, בהם יש ילדים בגילאים שונים, מחפשים המון פעמים פתרון למשבר פתאומי שצץ או לדפוס מתמשך בחיי המשפחה, ועל כן ההורים פונים אל ייעוץ משפחתי בכדי לשפר את מיומנויות ההורות שלהם בשלב זה בחייהם.

במהלך הפגישות (בדרך כלל יתקיימו בין 4 ל-6 פגישות) זוג ההורים או הורה יחיד יציפו את הבעיה או הקושי שהם חווים במערכת היחסים עם ילדיהם, בהתנהגות שלהם או בהכנה לקראת היותם הורים. היועץ או היועצת המשפחתיים ייבחנו את מה שההורים מתארים וימליצו על דרכים להתמודדות עם המצבים השונים. ייעוץ משפחתי יקנה להורים מיומנויות חדשות וכלים פרקטיים לפתרון והקלה על המצבים איתם הם מתמודדים, וילווה אותם בתהליך היישום של כל אלה עם הילדים, התינוקות או המתבגרים שלהם. המטרה של יועץ משפחתי בהדרכת הורים היא לשקף להורים באופן אובייקטיבי את המצב כך שיוכלו לראות את התמונה הרחבה ולעזור להם להגיע לפתרון באופן מעשי ומיידי.

מתי פונים להדרכת הורים?

קיים מספר רב של מצבים בהם הורים פונים לייעוץ משפחתי. אם יש בעיות בתקשורת בין ההורים והילדים או בין הילדים עצמם, אם הילדים חווים בעיות בשינה שמקשות גם על ההורים, אם הילדים חווים קשיים בבית הספר או בחיים החברתיים שלהם או אם יש קושי בהצבת גבולות- כל אלה ורבים נוספים הם סיבות טובות וראויות לפנייה אל הדרכת הורים ייעודית, בה יוכלו לעזור להורים במורכבויות השונות. ניתן לפנות לייעוץ בין אם מדובר בהורים טריים או הורים שנמצאים ב"תחום" כבר שנים רבות. כל אחד יכול להרוויח מייעוץ להורים וללמוד רבות מכך.

למי מתאים להיות מדריכ/ת הורים?

את הייעוץ המשפחתי מעבירים מדריכי הורים מקצועיים שעברו הכשרה מתאימה בתחום. להיות מדריכי הורים יכול להתאים למגוון רחב של אנשים. אם את מאמינה ביכולת שלך לעזור לאנשים אחרים ואוהבת לשלב בין יחסי אנוש לבין קריירה, אם את מרגישה שיכולת ההקשבה שלך לזולת היא גבוהה ואם את חשה תשוקה רבה לתחום החינוך, הייעוץ והמשפחה- קורס הדרכת הורים יכול להיות הקורס הנכון בשבילך. קורס זה מתאים לא רק למי שחדשה בתחום וסקרנית ללמוד אותו, אלא גם למי שמתעסקת בעולמות האלה ויש לה ניסיון אבל רוצה להעמיק אותו בתחום הדרכת ההורים. זה יכול להיות מקצוע שעומד בפני עצמו או משתלב עם מקצוע קיים.

כיצד ניתן ללמוד להיות מדריכ/ת הורים?

כדי לקבל את ההכשרה המקצועית בתחום הדרכת ההורים יש לעבור בהצלחה קורס מיומנויות הדרכה בו יילמדו כל השיטות והדרכים השונות להעביר ידע ולהקנות מיומנויות להורים אותם תפגשו בהמשך הדרך המקצועית שלכם. בעת למידת קורס מיומנויות הדרכה התלמידים ילמדו חומר תאורטי, כמו פסיכולוגיה משפחתית, מודלים שונים של הורות ועוד. בקורס ייבחנו מקרים אמיתיים ותיאורטיים שעלולים לקרות בחיי המשפחה כך שהתלמידים יוכלו לקבל דוגמאות ולהתאמן עליהן בעזרת הידע שרכשו. בנוסף, בקורס להדרכת הורים תהיה בדרך כלל גם התנסות מעשית בכדי שהתלמידים יוכלו לשייף את כלי ההדרכה החדשים שנרכשו במהלך הקורס.
בנוסף לקורס הדרכת הורים, ניתן ללמוד קורסים עם התמחות ספציפית, כגון קורס ייעוץ שינה. בעת למידת קורס ייעוץ שינה התלמידים ילמדו מהן הסיבות השונות שמובילות לכך שילדים לא מצליחים להירדם בלילה או חווים קשיים בדפוסי השינה שלהם, ויילמדו את הדרכים הפרקטיות שיכולות לפתור את כל הבעיות הללו. קורס ממוקד זה מהווה פתרון יעיל וניתן לשלבו בתוך תחום הייעוץ ההורי והמשפחתי.

קורס להדרכת הורים מקנה לא רק מיומנויות פרקטיות, אלא יכול להעשיר ולהעמיק את הידע שלך ובכך לשפר את יכולת ההקשבה והייעוץ שלך גם בתחומים אחרים. בנוסף, מקורס זה גם את תלמדי איך לממש את הפוטנציאל ההורי שלך בצורה הגבוהה והטובה ביותר.

לסיכומו של דבר

הורים רבים בוחרים לפנות לייעוץ הורי ומשפחתי בעקבות קשיים שצצים בחיי המשפחה שלהם אל מול ילדיהם. בפגישות ייעוץ יקנו היועצים להורים מיומנויות וכלים לשיפור מעשי ורגשי של ההורות שלהם וההתנהגות של ילדיהם. ניתן ללמוד להיות יועץ משפחתי על ידי קורס הדרכת הורים, ואפשר לעשות זאת אצלנו ב"בשביל ההורות"- בית להדרכת הורים ולהכשרה מקצועית בתחום המשפחה. הקורסים אצלנו הם בחסות אקדמית של מכללת ספיר ובסיומם התלמידות יקבלו תעודה מקצועית. בקורסים יהיה גם סטאז' שבו התלמידות יוכלו להתנסות באופן מעשי בליווי משפחות. לפרטים נוספים על הקורס ולכל שאלה נוספת ניתן ליצור איתנו קשר דרך האתר, בטלפון או במייל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *