אנשים רבים מעידים על כך שלהיות הורה זה הדבר הטוב ביותר שקרה בחייהם. על אף הקשיים הרבים שעולים מחיי המשפחה וחינוך הילדים, רבים אומרים שהם לא היו מוותרים על זה בעד שום הון בעולם. אך כאמור, אין זה דבר קל ופשוט. מדובר בשנים של עבודה קשה, דילמות, מריבות והצבת גבולות- כל זה כמובן לצד אהבה גדולה והרצון להיות ההורה הכי טוב לילד שלך שביכולתך להיות.

למזלנו, בימינו לא חייבים לעבור את התהליך הזה לבד. הדרכת הורים הפכה לפתרון נגיש שצובר תאוצה בשנים האחרונות, שבמהלכה יינתן ייעוץ מקצועי להורים, בין אם הם בתחילת דרכם ובין אם הם הורים כבר שנים רבות. הייעוץ המקצועי ניתן על ידי מדריכי הורים שעברו הכשרה מתאימה על ידי קורס הדרכת הורים ולהם יש תשוקה לתחום. רוצים לשמוע עוד על קורס זה, למי הוא מתאים ומה לומדים בו? נסקור כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מה לומדים בקורס הדרכת הורים?

במהלך פגישות של הדרכת הורים, המדריכה תאזין למצבים שההורים יביאו לשולחן ותנסה לעזור להם דרך הקניית כלים רגשיים ומיומנויות מעשיות להתמודדות עם הקשיים העולים. הורים יגיעו לפגישות ייעוץ משפחתי משלל סיבות, בין אם זה בגלל משבר נקודתי ובין אם זה בגלל מצב בעייתי מתמשך, והתפקיד של המדריכה יהיה לסייע להם לתפקד בצורה הטובה ביותר שהם יכולים כהורים אל מול המצב שאליו הם נקלעו.

על כן, בקורס הדרכת הורים יינתן ידע תיאורטי לצד התנסות מעשית. הקורס יסקור את שלל חומרי הלימוד שנוגעים להדרכת הורים, ביניהם יחסי אחים, הצבת גבולות, סוגי הורות שונים, פסיכולוגיה חיובית, תקשורת על כל סוגיה, חינוך, קורס ייעוץ שינה ועוד. כל אלה ייבחנו על ידי דוגמאות לקשיים שעלולים להיווצר בחיי המשפחה, כמו בעיות התנהגות, חרדות אצל הילדים, קשיי תקשורות וכדומה.

התלמידים של קורס הדרכת הורים יילמדו מניין עלולים לנבוע קשיים אלה ואיזה שיטות שונות קיימות כדי לפתור אותם או להקל עליהם. כמובן שאף פעם אין פתרון קסם אחד, ועל כן תהיה סקירה של סוגים שונים של מיומנויות שניתן להעביר הלאה אל ההורים שהתלמידים בקורס ייפגשו בהמשך דרכם המקצועית.

למי כדאי ללמוד קורס להדרכת הורים?

הקורס מיועד לכל מי שמרגישה שהיא יכולה ורוצה לעזור למשפחות אחרות. את תמיד היית האוזן הקשבת של החבורה או המשפחה? את מרגישה שאת מצליחה לתקשר בצורה נהדרת עם הורים וילדים כאחד? את מרגישה שיש לך רגישות גבוהה ויכולת הכלה? כל התכונות האלה ועוד יכולות להעיד על כך שאת יכולה להיות מתאימה לתפקד כמדריכת הורים. ללמוד קורס מיומנויות הדרכה יכול להתאים לכל אחת, גם אם אין לך רקע מקצועי בתחום החינוך או ההדרכה. במידה ויש לך רקע מקצועי, קורס זה יכול להעשיר, להעמיק ולשייף אותו.

למה כדאי ללמוד בקורס להדרכת הורים?

קודם כל, הקורס יעניק לך ידע מקצועי רב כך שתוכלי לצאת אל העולם עם כל הכלים שרכשת ולהיות מדריכת הורים מקצועית. המקצוע הזה הוא דינמי וקיים ביקוש רב ברחבי הארץ למדריכות הורים מקצועיות, לכן זהו פתח אל קריירה חדשה ומרגשת שיכולה לעזור לעשות שינוי בחייהם של משפחות רבות. את תוכלי להיות הגורם שיעזור להורים מתוסכלים לפתור את בעיותיהם, וזוהי שליחות גדולה וחשובה ביותר. ניתן גם לשלב מקצוע זה עם מקצועות אחרים, מאחר ופגישות ייעוץ משפחתי ניתן לקבוע בכל שעות היום, בבית שלך או אפילו בזום!

אם את כבר עובדת עם ילדים, מדובר בקורס שיעזור לך להבין אותם טוב יותר ובכך להתאים נכון יותר את התנהגותך וגישתך אליהם. התיאוריות השונות בנוגע להורות וילדים משתנות כל הזמן, ותמיד כדאי לרענן ולעדכן את עצמך. קורס כזה ירחיב את נקודת מבטך ויעזור לך להתבונן בילדים ובמבוגרים באור חדש.
בנוסף, הקורס יעזור לך גם בחיי היומיום שלך עם משפחתך. את כל הדברים שתלמדי תוכלי ליישם על ילדייך ולעזור להם לממש את הפוטנציאל שגלום בכל אחד מהם.

קורס הדרכת הורים אצל "בשביל ההורות"

אצלנו ב"בשביל ההורות"- בית להדרכת הורים ולהכשרה מקצועית בתחום המשפחה, ניתן להירשם לכמה קורסים, ביניהם קורס ייעוץ שינה וגם קורס מיומנויות הדרכה בתחום הדרכת הורים. הקורסים הם מקצועיים וברמה גבוהה מאוד, מוכרים אקדמית על ידי מכללת ספיר ומעודכנים למאה ה-21. בסוף הקורס, לאחר עמידה במטלות הסיום, תקבלי תעודת מדריכת הורים בשיטת "בשביל ההורות" שתכיר בכך שעברת את הקורס בהצלחה ושעברת הכשרה מתאימה למקצוע זה.

הקורס מתקיים באופן היברידי, כך שחלק מהמפגשים מוקלטים מראש וחלק מהמפגשים מתקיימים און ליין. סך השעות שתצברי הם 173 אקדמיות, בהם תרכשי כלים תיאורטיים ומעשיים רבים בתחום הדרכת ההורים. בקורס יהיה גם סטאז', בו תלווי משפחות ותצברי ניסיון מעשי שיעזור לך בהמשך דרכך. בנוסף, הקורסים אצלנו מוכרים גם כקורסים לשבתון כך שתוכלי להשקיע את זמנך במה שמתאים ומעניין אותך.

לסיכומו של דבר

הורים רבים בוחרים לפנות להדרכת הורים כשהם נתקלים במשברים שונים, וייעוץ משפחתי מקצועי יכול להיות להם לעזר רב. בכדי להיות מדריכת הורים יש לעבור קורס ייעודי שיכשיר את התלמידות בפרקטיקות השונות להדרכת הורים וייתן להן ידע תיאורטי ומעשי בתחום. ב"בשביל ההורות" ניתן לקחת קורס עשיר ורחב שמוכר על ידי מכללת ספיר וייתן לך את כל הכלים שאת צריכה בכדי להיות מדריכת הורים מקצועית וטובה. המקצוע הזה יכול לעזור לאנשים רבים ועל כן הוא בעל חשיבות רבה. לפרטים נוספים על הקורס ועל הדרכת הורים ניתן להיכנס לאתר שלנו. נשמח לראותך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *